منتقدان و بدبینان

در مقابل نتایج و مشاهدات مثبت، نظریات متضادی وجود دارد که حاکی از موضع‏گیری‏های منفی طیف های خاصی از مردم می‏باشد. این اظهارنظرها عمدتاً بصورت بسیار بدبینانه بیان شده‏اند. دشمنان ایلیا بارها سعی کرده‏اند به هر صورت ممکن و با توسل به دروغ‏ها، تهمت‏ها، جوسازی‏ها، جعلیّات و شایعه‏سازی و تبلیغ مسموم او را تخریب و ترور معنوی کنند. آشنایی چنین گویندگان بدبینی با او عمدتاً در حد شنیده‏های آنها است. اشخاصی که تلاش کرده‏اند که او را زیر سؤال ببرند به قشرهای مختلفی وابسته بوده‏اند و انتقادات آنها عموماً تکرار مطالبی از این دست بوده است که او مرتد و کافر است و آموزش‏های او کفرآمیز و بر خلاف شریعت است. یا اینکه او ساحر و جادوگر است و دارای قدرتهای شیطانی است. بعضی از این معترضان هم گفته‏اند که او یکی از اعضاء سلسله یوگی‏های شرقی مانند سای‏بابا و راماکریشنا[1] است و همان نقشه‏ها را دنبال می‏کند. ضدیت با دین، حمایت از افراد مطرود و محکوم، خودپرستی، ادعای الوهیت، عدم رعایت سنتها، سحر و جادوگری، مخالفت با تمدن و مدنیت، آشوبگری و سعی در ایجاد بی‏نظمی و بر هم زدن قراردادهای اجتماعی و تلاش برای بی‏اعتباری قوانین از جمله انتقادات دیگری است که به او وارد شده است. انتقادکنندگان او از دسته‏های مختلفی بوده‏اند. مذهبی‏های متعصب، روشنفکران لائیک که مخالف دین و منکر الهیات می‏باشند، اشخاص بدبین و شکاک نسبت به حقایق باطنی، خانواده و آشنایان قبلی، اشخاص سیاست‏زده، مدافعان دو آتشه سنت‏ها و آداب و رسوم اجتماعی و رؤسای بعضی از فرقه‏های مذهبی.

از آنجا که موضوع تحریک به محکومیت برای همه پیروان او اتفاق نیفتاده است و تنها برای اشخاصی با ویژگی‏های مشخص اتفاق افتاده شاید بتوان دلایلی مانند تلاش برای جداسازی اهل از نااهل را علت اصلی این نوع رفتار دانست…

«کسانی که رفتنی‏اند می‏روند و آنها که ماندنی‏اند، می‏مانند.

آنکه رفتنی است در آزمونها پایدار نمی‏ماند و خودباختگی و فراموشی بر او چیره می‏شود. اگر رفتنی‏ها را مدتی دور نگه‏داری می‏روند در حالیکه ماندنی‏ها اگر تا پایان زندگی‏شان دور بمانند که اینطور نیست، باز هم دور نمی‏شوند. رفتنی‏ها با راندن و دفع کردن رانده می‏شوند لکن ماندنی‏ها را اگر برانی، بیشتر جذب می‏شوند. اگر اوضاع بر وفق مراد عهدشکنان نباشد، می‏گریزند و اگر در هیجان‏زدگی قرار گیرند، فرار می‏کنند و برای عهدشکنی خود به دلیل‏تراشی و خودتوجیهی متوسل می‏شوند.

اما وفاداران در شرایط سخت، وفادارترند. به هنگام تحریک و تزلزل، محکم‏ترند. اگر اوضاع آنطور که می‏خواهند نباشد، اهل صبر و انتظارند و از خودگذشتگی‏شان آشکار خواهد شد…

وفاداران جدانشدنی‏اند حتی اگر خود را از همه چیز محروم شده بیابند و چنین کسانی وصل‏شدنی‏اند. اینها به… وارد می‏شوند، سکنی می‏گزینند و در آن جذب می‏شوند. گذشت زمان آنها را خسته و فرسوده و متزلزل نمی‏کند بلکه محکم‏تر و قوی‏تر و مشتاق‏تر می‏کند زیرا با گذشت زمان به مقصود نهایی نزدیک‏تر شده‏اند…»

                                                                                                                                                                                                                          به قلم منصورون


[1] – راما کریشنا، مربوط به قرن نوزدهم میلادی

ادامه مطلب را از اینجا دنبال کنید 

برچسب ها:الیاس رام الله ,فتاحی , ال یاسین , استاد ایلیا, ایلیا میم رام الله, الیا رام الله, رامالله, رام اللهیان, رام اله, ایلیا رام اله, راما الله, ایلیا م رامالله, ایلیا م رام الله, آل یاسین, اِلیاسین , ایلیا میم , ایلیا میم رام الله , ایلیا میم رام اله , ایلیا رام الله , استاد ایلیا , استاد ایلیا میم رام الله , رام الله , رامالله , پیمان فتاحی , جمعیت ال یاسین, ایلیا م رامالله, ایلیا م رام الله, ایلیا م رام اله, الیاس رام الله, الیاس رام اله, الیاس رامالله, جنبش معنوی ایلیا میم رام الله, معنویت ایلیا میم رام الله,مشاهدات مثبت,نظریات متضادی ,موضع‏گیری‏های منفی ,بسیار بدبینانه,دشمنان ایلیا ,تهمت‏ها,دروغ‏ها,جعلیّات و شایعه‏سازی ,تبلیغ مسموم ,ترور معنوی,قدرتهای شیطانی ,یوگی‏های شرقی ,سای‏بابا ,خودپرستی,ادعای الوهیت,مذهبی‏های متعصب,مدافعان دو آتشه سنت‏ها ,فرقه‏های مذهبی,دلیل‏تراشی , راما کریشنا,.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s